185 gemiste kansen

Nieuwsbrief, nieuwsbrieflezers, grijp alle kansen om nieuwsbrieflezers te vinden

Meedoen aan een atelierroute

Paulien heeft meegedaan aan een open atelierroute. Ze is keramist.

Het was spannend, vertelt ze. Het was een atelier aan huis route en normaal kwamen mensen niet bij haar thuis. Haar atelier is ergens anders in de stad. Maar de route ging door haar straat en gelukkig mocht ze mee doen.

 

Pauliens doelgroep

Paulien is haar eigen doelgroep. Ze ziet haar ideale klant elke dag op straat: boven de 45, met een goed inkomen en een flink huis in een mooie buurt. Liefhebbers van mooie dingen. Een atelierroute is haar eigen wijk is ideaal.

Het is een succes, er zijn bijna 200 mensen gekomen. Een enkeling heeft wat gekocht en iedereen is positief over haar werk. Veel mensen hebben gevraagd naar haar werkplek, de prijs van haar werk en of ze ook les geeft.

Ze is weer helemaal enthousiast wanneer ze het aan me vertelt. Meer dan 200 mensen. Het weegt met gemak op tegen de vermoeidheid  en het lange staan, vind ze.

Ik vraag haar hoeveel mensen zicht hebben ingeschreven voor haar nieuwsbrief. Ze kijkt ineens beschaamd. Ze heeft geen e-mailadressen durven vragen. Een gemiste kans.

 

Voordelen van een nieuwsbrief

De nieuwsbrief heeft veel voordelen boven andere kanalen:

  • uit onderzoek blijkt dat 93% van de Nederlanders nieuwsbrieven leest. Facebook is het meest gebruikte sociale medium, met 75% van alle mensen
  • mensen missen je bericht op social media regelmatig door het tijdstip waarop ze kijken of het algoritme van de site. Je nieuwsbrief zien ze altijd, hij wacht gewoon in hun inbox
  • mensen zijn trouw aan nieuwsbrieven. Ze abonneren zich op wat ze leuk vinden, blijven lang lid en lezen de nieuwsbrief echt

Het is de ideale manier om geïnteresseerden over je bedrijf te vertellen. Door een inschrijflijst neer te leggen had Paulien bezoekers aan zich kunnen binden en zo kunnen vertellen over haar werk.

 

Een nieuwe kans

Binnenkort staat Paulien op een beurs. We hebben acties bedacht om bezoekers één stap dichter bij klant zijn te brengen. Voldoende visitekaartjes en een nieuwsbrief inschrijflijst horen daar zeker bij. Net als gratis ansichtkaarten met haar werk, met achterop natuurlijk haar contactinformatie. Niets bijzonders, en dat hoeft ook niet zolang het maar werkt.

Deze blog is gebaseerd op een Meedenksessie afspraak. Namen en details zijn gewijzigd.

Lees ook

Aanbod

Nieuwsbrief

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.