September leestips

September leestips: Content marketing, mindmappen, vervreemding, online effectiviteit en mode trends

De lijst met leestips groeit altijd in de loop van de maand; ik lees iets leuks, zet het op mijn lijstje en leef en lees weer verder. Aan het einde van de maand maak ik mijn keuze. Soms ben ik dan de eerste blogs al weer vergeten, zoveel is er gebeurd en heb ik gelezen in die maand. Herken je dat?

Bij het kiezen van de september leestips merkte ik dat deze maand een thema heeft, namelijk de snelheid van ons leven. Wij praten, lopen en leven veel sneller dan alle generaties voor ons. Je ziet het meteen als je naar tv serie uit de jaren 70 kijkt. Vier tips over onderwerpen die bij dat tempo horen. Als laatste een reflectie op die snelheid en op wat die met ons doet.

Veel leesplezier!
En lees jij een blog die leuk is voor mijn maandoverzicht, laat het me weten!

Humor en kennis delen

Content marketing is in de kern gewoon marketing, niets bijzonders. Wat aanspreekt bij content marketing is de menselijk kant ervan, dat blijkt ook uit deze twee tips.

Een interview met Sonja Jefferson waarin ze uitlegt wat content marketing is en hoe je het gebruikt om je bedrijf te laten groeien. Ze laat zien dat voor content marketing geen grote budgetten nodig zijn:

Content marketing is a very human way to do business. In essence, it’s about sharing your story online, sharing what you know and giving value to your audience.

De blog van Frankwatching gaat over humor in content marketing. Lastig om goed toe te passen want er kan van alles mis gaan met humor. Doe je het goed, dan straalt het goede gevoel dat mensen krijgen af op jouw merk. Een serieuze poging waard dus.

Online productiviteit verhogen

Effectiever online werken, schrijver Dennis Rijnvis (Schrijfvis) heeft negen tips voor schrijvers. Handige tips, ook wanneer je geen schrijver bent. Wat denk je van het ideale online notitieblok, de zinlengteteller voor je blogs of een programma dat je bij de les houdt tot je administratie is gedaan. Lees het en kies de tool die voor jou werkt.

Mode trends

Stylink geeft deze maand een vooruitblik voor de zomermode trends 2019, met stijlen als It’s a crazy world en Strong and fearless. Er komt een scala aan kleuren en vormen aan.

Opvallend is de zin Eigenheid en identiteit binnen diversiteit; selfmade gaat samen met het leven versimpelen in de inleiding, die geeft kansen. Zeker voor ambachten die dicht bij de mode staan zoals tassenmakers en goudsmeden.

Vervreemding

Als laatste een artikel van Paul Verhaeghe, hoogleraar psychodiagnostiek, over de steeds meer eisende wereld waar we in leven en de gevolgen daarvan. Voor Brainwash legt hij uit hoe je tijdens je jeugd een identiteit opbouwt die er voor zorgt dat je lekker in je vel zit. Hij laat zien wat er gebeurt als die opbouw vervormt door een te grote buitenwereld in die jaren. Je gaat dan over je eigen grenzen, letterlijk en figuurlijk, en dat heeft gevolgen voor de rest van je leven.

Een artikel over de wisselwerking tussen jou en de maatschappij, over grenzen en aangeprate individualiteit. Want voor wie nog denkt dat hij origineel is

De meest doortrapte list {...} is de uitnodiging van de reclame- en mediawereld om onze 'individualiteit' belangrijk te maken. In de praktijk betekent dit dat we met zijn allen dezelfde, grotendeels overbodige spullen kopen, {...}, collectief steeds harder werken, gevolgd door hetzelfde soort vakantie die we vervolgens op hetzelfde soort Facebookpagina etaleren. En allemaal denken we uniek te zijn.

Vooral lezen is mijn advies!

Foto

Vervreemding, close-up van een artisjok bloem.

Meer lezen?

Mis niets

Geen reactie's

Geef een reactie