03 jul Een aanbodpagina die verkoopt en 4 andere leestips

Vijf leestips voor jou.
Met een boek uit 2017 over kleding in vroeger tijden.
En blogs over website links, copycats, verkooppagina’s en bloggen.
Veel lees plezier!
Tot op de draad
Een inkijkje in het gebruik van kleding in de negentiende en vroeg twintigste eeuw in Nederland. De tijd van handgemaakte kleding, waarin bijna niemand rijk genoeg is om jaarlijks een nieuwe garderobe te kopen. Ileen Montijn toont deze wereld in haar boek Tot op de draad, de vele levens van oude kleren.
Het is een samenleving waarin kleding wordt vermaakt, gekeerd en gekleurd. Kleding van de elite gaat naar het personeel, wordt kinderkleding en eindigt als poetslap. En kwaliteitskleding vererft binnen families en wordt door meerdere generaties gedragen.
Ileen Montijn is thuis in deze tijd en de kleding die daar bij hoort, dat merk je als je het boek leest. De anekdotes, familiegeschiedenissen over kleding, uitstapjes naar andere tijden en foto’s uit privé collecties kleuren de tekst. Voor mij was het boek een ontdekkingstocht door een tijd die net achter ons ligt.
Copycats herkennen
Charlotte Meindersma van Charlotte’s Law valt met de deur in huis: elke ondernemer heeft wel eens last van copycats. Van mensen die jouw idee of concept gebruiken alsof het van henzelf is. Die inbreuk maken op je auteursrecht.
In haar blog Copycats: wat kun je er tegen doen vertelt Charlotte waarop auteursrecht ligt en wanneer iemand daar inbreuk op pleegt. Een blog op hoofdlijnen die je op weg helpt om te bepalen of jouw imitator een echte copycat is.
Een aanbodpagina die verkoopt
Je geeft cursussen of je organiseert activiteiten voor groepen vriendinnen. Het is een goed product, met een eigen verkooppagina op je website. Je hebt één probleem, de pagina zorgt niet voor nieuwe klanten. Wat gaat er mis?
Gill Andrews vertelt in haar blog How to Create a Services Page That Gets You New Inquiries on Autopilot hoe je bepaalt welke informatie op je aanbodpagina moet staan. En ze legt uit waar op je pagina die onderwerpen thuis horen. Een heldere blog, met voorbeelden voor de paginabouw van je aanbodpagina.
Meer bloggen met een plan
Oud en Nieuw is niet het enige moment in het jaar voor goede voornemens. Veel mensen bedenken ze in de zomervakantie. Denk jij deze maanden na over je bedrijf? Dan heb je misschien besloten dat je meer gaat bloggen. Maar hoe voorkom je dat jouw stralende plannen eind september onderaan je to-dolijst bungelen?
Saskia de Laat van Writeaholic geeft tien tips om na de zomer te stralen met jouw blogs.
Vergroot de vindbaarheid van je site
Je hebt je website niet voor het mooi. Je wilt gevonden worden en verkopen. De vindbaarheid van je site groeit met iedere goede link naar jouw website vanaf een andere site. Yoast legt in dit artikel de basis uit over dit soort links. Je weet na het lezen welke links voor jouw bedrijf werken.
Foto
Unique selling point – A4 op de ingang van een supermarkt in Port Elisabeth, Becquia, Saint Vincent and the Grenadines
Geen reactie's