04 sep Meer klanten, meer verkoop in 5 leestips

Voor meer omzet, heb je meer klanten nodig.
Vijf leestips om potentiële klanten te vinden èn vast te houden.
Koop mij! De kunst van een goede call to action
Mensen moeten vaker iets van je horen om je te leren kennen. Ze moeten je onthouden en daar zorg je voor door ze iets te laten doen op je website of sociale media. Doe je dat niet, dan zijn ze je zo weer vergeten. Maaike Gulden beschrijft het in haar blog Wat is een goede call to action? met een quote van Seth Godin: ‘No offense intended…Most people online are gorillas. When a gorilla walks into an experiment, what they say is: What do I do now? Where’s the banana?’
Die banana is jouw call to action. Een aankoopbutton, een uitnodiging om te reageren of een aanbieding. Hij helpt om een band op te bouwen met je publiek. Maaike vertelt in haar blog hoe je jouw lezers motiveert om in actie te komen: door een ijzersterke call to action strategisch geplaatst op je website met de verleidelijkste button.
De groeikans die recht voor je staat
Onze bestaande klant, een kans op meer klanten waar we bijna over struikelen. Deze klant kènt je en je kan haar makkelijk bereiken.
Ze hoeft niets te kopen, je wilt haar verleiden om je te helpen. Door haar vriendinnen te verwijzen of je niet te vergeten. The Best Resource for Growing Your Business is Right in Front of You geeft voorbeelden die je kunnen inspireren. Gebruik ze voor een plan voor jouw bestaande klanten.
Laat geen kansen liggen bij je bedankpagina
Bedankpagina’s staan op iedere website. Je koopt iets, je meldt je aan voor de nieuwsbrief en je eindigt op een deprimerende standaardpagina. Meer dan bedankt en tot ziens staat er niet.
Zonde. Mensen die je product kopen of je nieuwsbrief aanvragen komen makkelijk nog een keer in actie. Dé plek om ze daartoe te verleiden is de eerst plek die ze zien: je bedankpagina. Orbit beschrijft 15 manieren om je lezer te verleiden tot een tweede actie.
Je kan
- klanten uitnodigen om je te volgen op je sociale media
- een vraag stellen
- een kortingscode geven voor een volgende aankoop
Kleed je bedankpagina aan en verleid je klant tot die tweede stap.
Beginnersfouten, maak jij ze?
In deze blog vertelt Kitty Kilian over vijf fouten die ze maakte toen ze begon. Fouten die ze ook bij anderen ziet. Verstopte prijzen en overbodige visitekaartjes zijn twee van die fouten.
Kitty schrijft voor dienstverleners, een andere tak van sport dan ambachtswerk. Toch is de blog het lezen waard voor edelsmeden, glazeniers en andere ambachtslieden die workshops en cursussen geven. Of die niet alleen via een webwinkel verkopen.
Jingle all the way – actie met de feestdagen
Heerlijk zomerweer vorige week en nu voelt het als herfst. Het moment om te beginnen met je voorbereidingen voor de feestdagen in december. Op het verlanglijstje staan: een plan en een planning, accessoires voor foto’s, goede teksten en natuurlijk een piekfijne call to action. Het feestdagen plan van Later helpt je er doorheen.
Volop kansen
Vijf blogs met inspiratie voor het vinden en binden van klanten.
Wat wordt jouw eerste actie?
Foto
Bananen – Le Marin, Martinique, Frankrijk
Geen reactie's